בניית ציפורניים – כל הסוגים, כל השיטות

בניית ציפורניים זהו פתרון מושלם עבור מי שרוצה להיות כל הזמן עם ציפורניים יפות ומסודרות בצורות ואורכים שונים, ואין לה את הציפורן הטבעית המתאימה לכך.

ציפורניים מסודרות יפות ומטופחות מתכתבות אצלנו בתודעה עם מעמד גבוה, עם סטייל ושיק. ציפורניים ארוכות אשר משוכות בלק (או לק ג'ל ) מושכות את העין, של גברים ונשים כאחד, ויוצרות רושם טוב על הסביבה. טיפוח הציפורניים כיום הוא ממש בגדר אמנות. אם נתחיל מהבסיס, יש מעט מאוד נשים שיש להן ציפורניים חזקות ויפות. לרוב לציפורניים הטבעיות שלנו יש נטייה להיסק, להתפצל ולהישבר. וזה עוד מבלי שנגענו בבעיית הכסיסה. תופעה שמאפיינת את המציאות הקדחתנית שכולנו חיים בה, והסטרס הרב שאנשים חווים.

כסיסת ציפורניים גורמת לציפורן להיחלש, להישבר, ופוגעת בצמיחתה באופן תקין.

וכך, לפני שנים, נולדה בענף האסתטיקה אומנות בניית הציפורניים המאפשרת לנשים ליצור את היד החלומית שלהן, עם ציפורניים בכל אורך ובכל צורה, מגוון לקים ואפשרויות גימור, ציורים ותוספות שונות כמו אבני חן ומדבקות.. בקיצור, עולם ומלואו.

תהליך הבנייה של הציפורניים הוא שיטה שמטרתה ליצור ציפורניים מלאכותיות במאה טבעי, או לא טבעי, ככל שניתן (תלוי מה הטרנד האופנתי כרגע) שניתן, על ידי מגוון  שיטות בניית ציפורניים שפותחו במהלך השנים, כשכל אישה תעדיף שיטה אחרת, לפי מה שמתאים לה, מבחינת מראה התוצאה הסופית, סוג העבודה, או רגישות לחומרים מסוימים.

שיטות לבניית ציפורניים

יש שיטות שונות לבניית הציפורניים, וכל אחת תעדיף שיטה אחרת, שכן כל שיטה מביאה לתוצאה שונה ברמת המראה, העמידות, וכן יש להתחשב במי שרגישה לחומרים מסוימים, כמו נשים שיש להן אלרגיה לאקריל למשל, ולא יוכלו לעשות בניית באבקת אקריל. חשוב להדגיש כי בנייה עושים רק אצל טכנאית ציפורניים מוסמכת ומקצועית. לא כל אחת יודעת לעשות את העבודה, ומעבר למראה האסתטי של עבודה מקצועית, תמנעו מנזקים בריאותיים שיכולים להיגרם עקב עבודה לקויה.

נפרט כאן על השיטות השונות:

  • שיטת התבניות – זוהי אחת השיטות הנפוצות ביותר היום.  בשיטה זו מצמידים לציפורן הטבעית תבנית שעשויה ממתכת או סיליקון או מכל חומר חד פעמי. וממלאים אותה בחומר המילוי לבנייה.
  • אבקת אקריל – בניית עם אבקת אקריל נחשבת לשיטה הקלאסית והראשונית למעשה, שפותחה בשביל בניית ציפורניים. שיטה זו נוצרה מתחום החומרים של רפואת השיניים ומתחום האופטיקה.
    מאותו חומר האקרילי, המשמש כחומר לציפוי, מייצרים כתרי שיניים ושתלים, וגם עדשות של משקפיים, לכן מדובר בחומר אמין ובטיחותי ביותר לשימוש.
  • טבילה – שיטת הטבילה פותחה על בסיס שיטת האקריל, כתחליף למריחה של החומר האקרילי. בשיטה זו מורחים את הציפורן בסוג של דבק ולאחר מכן טובלים את הציפורניים בחומר האקריל לציפוי וטיפול בשיוף.
  • בנייה בג’ל– בניית בג'ל היא שיטה מודרנית וחדשנית שנחשבת לשיטה ירוקה וידידותית לסביבה.
    השיטה נעשית על ידי מריחה של ג’ל במספר שכבות שמהוות ציפוי לציפורניים הטבעיות.
    לאחר המריחה, מייבשים את הציפורן תחת מנורה ייחודית שיש לה אור אולטרה סגול, שהוא שמעניק לציפורניים את היציבות, העמידות והחוזק.

בניית ציפורניים היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר לשיפור מראה הידיים והציפורניים ואומנות זו תתאים לכל אישה אשר חפצה בכך.

איך עושים בניית ציפורניים?

במידה ואתן מעוניינות לבנות ציפורניים ללקוחות שלכן, חשוב שתזכרו כי טיפול זה מצריך טיפול נוסף מתמשך אחת לחודש, בשביל לשמור על המראה היפה, המסודר והנקי של הציפורן הבנויה בלי קילופים, ואבחנה בצמיחה מחודשת של הציפורן הטבעית – שדוחפת את הציפורן הבנויה כלפיי מעלה.

לפני כל טיפול של בנייה חשוב ביותר לחטא באלכוהול את הציפורן הטבעית ואת כל האזור של העור סביב הציפורן על מנת שלא יתפתחו זיהומים במקרה של פציעה קלה במהלך העבודה.

כמו כן, גם טכנאית הציפורניים חייבת לחטא את ידיה בין טיפול לטיפול ורצוי מאוד לעבוד עם כפפות.

נקודה חשובה נוספת, היא הכנת הציפורן לבנייה. ההכנה מתבצעת על ידי שיוף כדי שהציפורן תהיה שטוחה ובטקסטורה אחידה לקראת תהליך בניית הציפורן המלאכותית, ולאחר מכן ניתן להתחיל בתהליך הבנייה, לפי השיטה שנבחרה.

בסיום הבנייה חשוב לאטום את החומר אתו עבדנו על גביי הציפורן, ולשייף את הציפורניים אליהן הוצמד החומר כדי ליצור משטח חלק, ניתן לבצע את החלק הזה בעזרת מכשור חשמלי שיוף לציפורניים או בעזרת כל כלי שיוף ייעודי אחר של טכנאות ציפורניים.

מהי השיטה ה'בריאה' ביותר לבנות ציפורניים?

למרות שישנן כמה שיטות לבניית ציפורן מלאכותית, ומפעם לפעם אתן יכולות לשנות את דעתן ולהחליט כי שיטה אחת עדיפה על פני שיטה אחרת, כדאי לדעת  שעד לפני מספר שנים מרבית החומרים בהם השתמשו לבנייה של ציפורניים מלאכותיות היה מטקרילט, אבל עם הזמן גילו שהחומר הזה עשוי לגרום לתגובה אלרגית קשה בקרב נשים, וחדלו מהשימוש בו.

כיום ישנן נשים שגילו שהן אלרגיות לאקריל, או לחומר עצמו ולפעמים אפילו לאבקה (פחות נפוץ), אבל יש את שיטת הבנייה בג'ל, שנוכחנו לגלות שאחוז הנשים שרגישות לחומר של הג'ל הוא נמוך מאוד. על כן הג'ל הוא חומר נוח ומומלץ לבנייה, מה גם שציפורניים בבניית ג'ל הן עמידות ונראות נהדר.

אם את חולמת על ציפורניים ארוכות ויפות, והציפורניים הטבעיות שלך לא תואמות לחלום, בניית ציפורניים זה בדיוק בשבילך. קל, נוח ויפה.

אירית אושר – קוסמטיקאית בראשון לציון